MARKEDSSAMLING ELITESERIEN

Bla nedover for å se program for dagen og kort om hver foredragsholder.

DAG 1

VELKOMMEN TIL MARKEDSSAMLING

LEIF ØVERLAND OG PÅL BREEN, NTF

Samlingen åpnes av Leif Øverland og Pål Breen fra NTF som gir en status på toppfotballen etter gjenåpningen. NTF sport kommer med en oppdatering v/ Rune Skarsfjord, og det samme gjør Knut Kristvang på vegne av Fotball Media.

OPPDATERT PUBLIKUMSINNSIKT I NORSK FOTBALL

GLENN MYKLEBUST OG KIM-ANDRE RØNNING, Spect8

Glenn og Kim er Co-foundere i Spect8. Glenn er en erfaren kommersiell markedsfører, og Kim er spesialist i å måle hva som driver kommersielle effeker. De sitter på bred innsikt i det norske fotballpublikummets vaner og preferanser, og har nylig gjennomført en større publikumsundersøkese på oppdrag av NTF.

MARKEDSKOMMUNIKASJON OG RELASJONSMARKEDSFØRING

ANNE-LISE JOHNSEN ROBB, NFF

Anne-Lise er leder for markedsinnsikt og kampanjer i NFF, der hun har hovedfokus på CRM aktivisering, relasjonsmarkedsføring og kommunikasjon. Hun har 10 års erfaring i fotballindustrien med å skape gode innsiktsdrevne kampanjer. Dette har hun blant annet jobbet med i de engelske klubbene Chelsea og Arsenal.

FRA COVID-19 TIL FYLTE STADIONER MED TEMATISERING OG SESONGKORT PÅ ABONNEMENT

JESPER ELKJÆR, Aalborg Fodbold

Jesper er kommersiell direktør i Aalborg Fodbold og har erfaring fra tilsvarende stilling i flere klubber i Superligaen med fokus på B2B- og B2C-marked. Han har stor forkjærlighet for fanengasjement, og vil fortelle om hvordan Aalborg jobber systematisk for å fylle stadion.

ABONNEMENTSLØSNING

DAG FRODE ALGERØY, TicketCo

Dag Frode er global client manager i TicketCo og er tidligere salgssjef i SK Brann. Han presenterer en praktisk tilnærming til hvordan vi kan løse sesongkort på abonnement i Norge.

 

Fanengasjement og datadreven marketing

KENNETH AKSELSEN, Crowdmanager

Kenneth er CEO i Crowdmanager, som jobber for og har mye erfaring med å engasjere fans. Kenneth har en hel del erfaring med kommunikasjon og markedsføring, og vil presentere om datadreven marketing og hvilke muligheter som ligger i det. Han vil dele flere relevante eksempler fra eliteserieklubber

DAG 2

OPPDATERING OG STATUS LIGAPARTNERE

NTF v/ Lars Neerbye Eriksen presenterer en oppdatering på vegne av våre ligapartnere, og åpner for diskusjon rundt hva klubbene ønsker mer av fra deres side.

PYROTEKNISK STRATEGI

NTF v/Leif Øverland og Pål Breen vil presentere tanker og strategi rundt pyroteknikk.

SUPPORTERE- EN SUKSESSFAKTOR FOR NORSK FOTBALL

OLE KRISTIAN SANDVIK, Norsk supporterallianse

Ole Kristian er Klanen-medlem og talsperson i NSA. Han vil snakke om hvordan klubbene kan jobbe sammen med supporterne og sine supportergrupperinger for å fylle stadion.

DIGITALT SKJERMSYSTEM- KAMPOPPLEVELSEN I SENTRUM OG KOMMERSIELLE MULIGHETER

GEIR ENGH, Cenera

Geir er CEO i Cenera- Et firma som har bred erfaring med digitale skjermsystemer, blant annet på nye Jordal Amfi. Geir vil presentere hvilke kommersielle muligheter som ligger i deres digitale skjermløsning, som allerede er en ligaløsning som seks klubber har tatt i bruk.

 

VI SEES PÅ ULLEVAAL 20. OKTOBER!

 

Med vennlig hilsen 

Norsk Toppfotball